Frågor & svar

Ring oss

08 - 446 850 00

Vanliga frågor vi får

Vanliga frågor

Klicka på frågan för att se svar

Man kan bygga en hemsida på många olika sätt och med många olika typer av funktioner. Eftersom behov, krav och önskemål varierar stort mellan olika kunder som kontaktar oss sätter vi alltid pris först efter att vi fått en bild av vad du vill ha för resultat.

 

Generellt kan man säga att om du har höga krav på slutresultatet och din verksamhet agerar på ett område där det råder hård konkurrens så kan det behövas en högre budget för projektet jämfört men om så inte är fallet. 

De flesta hemsidor som görs idag byggs genom ett så kallat content management system vilket i regel gör att den går att uppdateras genom att man loggar in online på hemsidan via en webbläsare och kan där igenom justera text, bilder och annat innehåll. En fördel med detta är att hemsidan kan hanteras av vem som helst som har ett användarkonto och oberoende av var man geografiskt sett befinner sig.

 

WordPress är ett sådant hanteringssystem. WordPress har blivit mycket populärt på senare år och används av tusentals webbplatser på internet. Man kan bygga alla typer av hemsidor i WordPress och det finns ett brett stöd med integreringar från externa företag, till exempel betaltjänster, ljud och video, podcast, registerfunktioner och många andra interaktiva funktioner.

 

Läs mer om WordPress

Det kan ta allt mellan några dagar till veckor och ibland månader helt beroende på hur avancerad hemsidan är. Kontakta oss så ger vi en ungefärligt uppskattning på hur lång tid det kommer att ta utifrån dina krav på funktionalitet m.m.

Det finns många sätt att utveckla en verksamhet. En bra hemsida är en bra början. Utöver det så kan det behövas en tydlig röd tråd som genomsyrar företagets identitet. En bra insats är att gå igenom materialet som används ut mot kunderna och titta på om det förmedlar företagets budskap på bästa sätt.

 

Att syna befintlig marknadsföring både online och offline kan vara en bra idé så att det inte läggs onödiga resurser på saker som inte ger så bra resultat.

 

Tänk på att om du själv lägger tid och resurser på att t.ex. försöka utveckla dessa saker helt på egen hand så kan värdefull tid gå åt som kanske istället bättre skulle behövas till att förbättra de produkter eller tjänster som företaget erbjuder kunderna. Det är viktigt att inse att man inte vara expert på allt och ofta är det först när man tar hjälp utifrån med marknadsföringsbiten som man kan se en märkbar skillnad och tydligt resultat på arbetet som läggs på detta.

Företag och organisationer ser ut på lite olika sätt beroende på verksamhetens art. För vissa företag finns kunderna på Facebook och då kan man med fördel t.ex annonsera där. Andra har sina målgrupp främst via de som gör sökningar på Google eller andra sökmotorer och då kan man fokusera på att synas där, både med sin egen hemsida och annonser.

 

Fundera på var målgruppen för dina tjänster eller produkter befinner sig och satsa på det området för att nu ut till dem. Är du osäker kan vi hjälpa till genom löpande tydliga månadsrapporter där vi övervakar olika plattformar och visar hur statistiken ser ut där så slipper du gissa dig fram.

Finns det något annat du vill fråga om?

Fyll i vårt kontaktformulär och ställ din fråga till oss. Vi återkommer så snart vi kan med ett bra svar till dig.